
Battlefield 3 je naším největším titulem a proto také nabízíme náš zatím největší bonus pro předobjednávající: Kompletní rozšíření Back to Karkand a to zcela zdarma. V našem článku se dozvíte o bonusovém obsahu a také zjistíte, proč hlavní designér Niklas Fegraeus poprvé zakřičel ''IMBA'' zrovna když hrál Battlefield.
Niklasi, jsi hlavím designérem Battlefield 3: Back to Karkand, jehož součástí je i předělávka původní mapy Wake Island. Kdy si se prvně dostal k této mapě?
Mapa Wake Island byla mou první zkušeností se sérií Battlefield, stejně jako tomu bylo i u ostatních. V roce 2002 jsem byl součástí profesionální klanu ve hře Counter-Strike. Zrovna jsme porazili naše soupeře, když nám navrhli odvetu a to v tehdy nedávno vydané demoverze Battlefield 1942 na Wake Island!
Takže jaké byli tvé prvotní pocity ze hry Battlefield?
Jelikož jsem tehdy nic jako Battlefield nehrál, tak můj tým z Counter-Strike pobíhal po pevnině Wake Islandu jako splašené slepice, protože nás druhý tým bombardoval letouny Zero. Byl jsem jako “IMBA! Co je na tomhle zábavné?” Brzy poté jsem si ovšem uvědomil, že to bylo něco zcela nového a jiného a to naprosto úžasná hra :-).
Rozšíření Battlefield 3: Back to Karkand je stále ve vývoji. Výše můžete vidět počáteční koncept mapy Wake Island, jež slouží čistě pro inspiraci. Avšak i nyní můžete rozeznat typický tvar této jedinečný mapy pro Battlefield.
Od té doby již uběhlo 9 let. Jaké to je stát za předělávkou mapy, která asi nejvíce proslavila sérii Battlefield?
Cítím smíšené pocity, protože na jednu stranu cítím tlak, protože musím zůstat věrný předloze Wake Islandu, ale zároveň si to užívám, protože díky enginu Frostbite 2 objevuji nové a vzrušující možnosti pro tuto mapu.
Taktéž si uvědomuji, že máme jedinečnou příležitost, kdy můžeme vytvořit vlastní a unikátní podobu Wake Islandu. Tato mapa už zažila tolik soubojů, že se nemusíme držet nějakého stylu, jak by měla vypadat.
Jednou z otázek našich fanoušků je, proč už pracujeme na rozšíření pro Battlefield 3?
Víte, při tvorbě přídavků pro Battlefield: Bad Company 2 jsme se toho hodně naučili. Naším cílem je, že jakékoliv rozšíření pro Battfield 3 musí dosahovat stejných kvalit jako Battlefield: Bad Comapny 2 Vietnam a to znamená, že je třeba začít pracovat brzy, třeba i zároveň s vývojem základní hry.
Poslední otázka, proč si myslíš, že je Wake Island nejlepší mapou série Battlefield?
Zbožňuji to, že mapa Wake Island je tak přímočará, stále totiž máte přehled o veškeré akci, a také se nabízí spousta místa pro boj ve vozidlech. Zkrátka je to pravé Bojiště!
"Nadčasová klasika, která má něco pro každého hráče. Opravdová mapa, totální válka!"
-- Uživatel Twitteru @jcdean78 na adresu mapy Wake Island
Lars Gustavsson byl jedním z vývojářů Battlefield 1942 v roce 2002 a pracoval na původní mapy Wake Island. To on nejspíše ví nejvíce detailů o této mapě, než kterýkoliv z současných vývojářů studia DICE.
Co tehdy bylo důležité při navržení Wake Islandu pro původní hru?
Hlavní myšlenkou bylo, že jsme se podívali, jak skutečný Wake Island vypadá dnes. Věděli jsme, že nebudeme moci vytvořit vše ve správném poměru, i když zpracováno 1:1 nebylo zrovna naším zájmem. Zábavné na tom ovšem je, že k velkému zmenšení mapy nakonec došlo kvůli chybě desetinné čárky v programování. Původně totiž měla mapa být větší, ale nečekané zmenšení vytvořilo velmi kvalitní a soustředěný herní zážitek.
Soustředěnost také vyplývá z faktu, že ostrov má tvar písmene U, takže když jste bojujete na zemi, nemáte kam uniknout. Pokud se vám do cesty postaví tank, musíte se mu dříve či později postavit čelem. To je něco, co jsme se snažili vytvořit v sérii Battlefield, zažít ten pocit být v první linii. Na mapě Wake Island se totiž můžete stát součástí první linie kdykoliv a kdekoliv.
Jaká je obecně hratelnost na unikátně tvarované mapě jako Wake Island?
Je velmi dynamická. U-tvar totiž poskytuje mapě dvě končetiny, mezi nimiž se nachází voda, která nabízí únik, ať už na lodi nebo bez ní. Když jste tak zahnání do kouta a jste naprosto bezmocní proti blížící se hrozbě, tak Wake Island nabízí vždy nějaké alternativní řešení a to je pro mě osobně fakt, který dělá Battlefield Battlefieldem.
K mapě jste také přistupovali velmi ojediněle.
Ano. Jednalo se o ten případ, kdy zábava byla důležitější, než-li skutečnost. Vzali jsme realitu a upravili jsme si ji tak, aby vyhovovala naším představám.
Jaké to pro tebe je, když je teď Wake Island přepracováván?
Je to vzrušující! Co mě stále táhne k mapě Wake Island je to, že se opravdu jedná o totální válku. Letouny vzlétají z letadlových lodí, protiletecké zbraně pálí z plných sil, připlouvají čluny s vojáky, do toho se řítí tanky... A jindy se zase musíte zastavit a pokochat se zářící hladinou, protože je jednoduše nádherná. V mém srdci bude vždycky zvláštní místo pro Wake Island.
Battlefield 3: Back to Karkand pro vás vytváří tým, který stojí za Battlefield: Bad Company 2 Vietnam. Nabídne 4 klasické mapy z Battlefield 2 zpracované v novém engine Frostbite 2. Taktéž nabídne ikonická vozidla a zbraně z Battlefield 2 pro základní hru, nové odměny, delší hrací dobu a mnoho dalšího.
Toto rozšíření bude k dispozici po vydání hry Battlefield 3. Abyste získali Battlefield 3: Back to Karkand zdarma, tak si stačí jen předobjednat Battlefield 3: Limitovaná edice.
Zdroj: battlefield.com
|